tirsdag den 15. januar 2013

Nutcracker Sweet

Jeg blev spurgt om jeg ikke kunne tænke mig at dekorere en kasse med papir fra Nutcracker Sweet serien fra Graphic 45 fra ScrapFactory. Dét kunne jeg ikke for. Online bladet 'Tidens Scrap' bragte i December billeder af kassen.





Da det ville være synd at ødelægge det store hovedpapir, skulle æsken passe til billedet.
Derfor har jeg valgt en æske fra Love2Scrap med målene 33x33x10cm.

 
Til selve malingen af æsken:

Studio Acrylic Iridescent Copper (Panduro)
Studio Acrylic Iridescent Gold (Panduro)
Maries Acrylic No. 815 (Søstrene Greene)
Ranger Distress Stains: fired brick, peeled paint, forest moss, dusty concord.
Billig glimmer lim fra Netto i grønne og røde farver

Sværte:
Distress inks: vintage photo, tumbled glass, fired brick, seedless preserves og dusty concord.

Æskens kanter: Gold UTEE (Ranger)

Dekoration af æskens flader:
Mange forskellige farver af Liquid Pearls og Stickles fra Ranger.
En lille smule Distress Stickles, men ikke så meget da det er langt sværere at styre.
Div. bling fra ScrapFactory bl.a. Bling Lavendel / Lys Lilla og Bling Swirls Rhinestone clear.
Små roser som jeg farvede med Purple Twilight Adirondack Ink fra Ranger.
Charms  (de fleste fra Scrapfactory), bl.a. Lille spejl 44*17mm, Oval Ramme 41*35mm , Pocket watchPocket watch, Standerur 20mm.  Nutcracker stickers (Nötknäpparen, Stampel fabriken, Stora Nygatan 15, Malmø). Lidt sukkerstænger som jeg fandt på internettet. Martha StewartSnowflake Punch, Cut-out pap instrumenter fra Panduro.  Tim Holtz Box Feet, Set of 4.  Udklippede og farvelagte stempler (copic pens) fra  crapFactory,  Nutcracker Stamp 1 og Nutcraker Stamp 3. 








 
Fordi jeg ikke vidste hvad æsken vil komme til at indeholde, ville jeg ikke binde mig endeligt på permanent rum opdeling. Jeg valgte derfor at lave en løsning, hvor jeg både kunne puste og have mel i munden. Derfor er dekorationerne i det indre af kassen placeret i 4 grupper, og kun sparsomt midt på kassens bund, således at kun mindst muligt bliver dækket af ’inddelingskrydset’.
Undersiden skal selvfølgelig også dekoreres.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar