søndag den 4. november 2012

Kortkursus for pigerne i Astrids klasse.

I dag holdt vi et kortkursus for 6 piger (inkl. Astrid).

De skulle først lave det samme kort alle sammen - et 'Kommodekort'.






Mange af dem har aldrig prøvet at arbejde med et scoreboard eller en skæremaskine, men de gik til den med krum hals. De sværtede og foldede. De lærte om 'mountain fold' og 'valley fold'. De blev introduceret til Big Shot'ens vidunderlige verden. Da vi gerne skulle nå 2 kort, måtte jeg holde dem i stramme tøjler. Jeg tror de alle trængte til pause mellem de 2 kort.

Billedetekst: Freden inden det går løst.
Billedetekst: Resultatet studeres, og der arbejdes konceret, mens de ventede forældre må affinde sig med at kortet lige skal være færdigt.

Efter pausen gik vi igang med kort nr. 2: et Staffeli kort (easel card). Selve kortets grundform skulle alle lave ens, men derefter var der frit slag om hvordan de ville dekorere det. Jeg fik desværre ikke rigtig taget fotos, da jeg var dybt optaget af at vise brugen af ting og afhjæpe problemer m.m.




 


Jeg synes selv det gik godt. Jeg har da mod på at gøre det en anden gang - Måske til påske, hvor jeg har nogle ideer til påskekort / forårskort.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar