onsdag den 5. september 2012

Steam Punk

I 50'erne indkøbte mine forældre et skuffedarium, som jeg senere havde på mit værelse som barn. Da jeg blev lidt ældre, røg det ind i deres soveværelse. Det var malet mørkegrønt udvendigt, kanariegult indvendigt og med tynde gul-metal greb.
I forbindelse med at vi er ved at rydde grundigt op hos min mor, da hun har sat huset til salg, fik jeg det hjem til mig. Jeg har slebet og malet det, og indkøbt håndtag i England. Den gamle brand-varme pære indvendig er blevet udskiftet med et diode lys, der ikke bliver varmt.
Indvendigt er der en række små rum af meget vidt forskellig størrelse til ting og sager.
Jeg ville have nogle ens kasser, men det var umuligt at få nogle der passede. Så jeg lavede selv nogle af de bagerste pap sider fra blokke.
Selvfølgelig skulle der være et emne. Og igen faldt valget på Graphic 45. Jeg er stor fan af Graphic 45. Emnet er Steam Punk. For de der ikke ved det, er Steam Punk en blanding af Victoriansk stil, Videnskab og kultur sammensat på en surrealistisk måde. Jeg elsker Surrealisme.

Da æskerne er af forskellig størrelse, skal æskerne stå præcist på deres egen plads, så jeg har givet dem numre. Her er nogle af dem:
Her er æske 1. Ens for dem alle er snoren, den bordeaux farvede die-cut skive, og emalje skiltet fra Tim Holtz. Der ud over har de alle også en 'gardin kvast' fra Panduro enten foran eller bagpå.
 


Kasse 2: I øverste højre hjørne sidder et emblem fra min fars soldater tid. Jeg fandt det i oprydningen, kunne få mig selv til at smide det ud, men vidste ikke hvad jeg skulle bruge det til. Nu sidder det her, og jeg kan tænke på ham hver gang jeg har kassen i hænderne.
 
Kasse 3
Kasse 5
Kasse 4
På langt de fleste står også mit navn eller mine initaler. Her er et par eksempler.


 Her er nogle fotos fra siderne og inden i. Der er så mange leder og kanter, at jeg ikke kan vise alle. Men de er alle dekoreret indvendigt og udvendigt og under bunden. Ingen snyd her.

    


 

 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar